Von sa schladilo, pri notebooku mi horí a praská vonná sviečka a postupne začínam vyťahovať všetky svetre. To znamená, že nastal koniec leta. A pre mňa je to posledná možnosť pripomenúť si naše leto aspoň na fotkách.

Pravdepodobne ste si všimli, že leto je pre nás hlavne v znamení práce. Tento rok to boli hudobné festivaly, jedna obrovská šachová akcia v Bratislave a zopár menších v našom rodnom meste. No keď sa dalo, snažili sme sa náš čas venovať oddychu a tak sme stihli aj jednu kratšiu dovolenku v Chorvátsku. Poďte sa pozrieť, čo sme stihli za 2 krásne teplé mesiace.

Limonády sú v lete môj život a práve túto mi pripravili v Hoteli Kultúra, kde sme s manželkom organizovali majstrovstvá sveta ťažko telesne postihnutých v šachu. Toto je akcia, ktorá ma vždy veľmi dojíma, pretože vidím, ako sa snažia tie ťažko choré deti a dospelí zaradiť do normálneho života. Nevzdávajú sa, snažia sa niečo dosiahnuť. Aj napriek tomu, že niektorí nedokážu hýbať ani rukami a na všetko potrebujú doprovod, aj napriek tomu trénujú a hrajú šach na vysokej úrovni. Keď sa priebeh tohto turnaja spojil s mojou precitlivelou povahou a tehotenskými hormónmi, tak som mala veľmi často slzy na kraji… Ale ja som tam nebola tá, ktorá by mala právo pre niečo plakať.

Práve o to viac som si uvedomovala, akým obrovským darom je mať zdravé dieťatko.

A veríme, že druhé zdravé dieťatko je na ceste ku nám :).

Samozrejme, že čím viac práce, tým viac prijatého cukru. Preto som si dopriala odmenu. Veľakrát.

Markuskovi tiež chutilo.

A mne bruško rástlo a rástlo.

Začiatkom mesiaca mal narodeniny muž môjho života a naša babka pre neho napiekla takúto tortu. Nielenže bola krásna, ale bola aj výborná! Verím, že talent na pečenie je dedičný minimálne obgeneračne.

Niektoré pracovné povinnosti drobec absolvoval s nami. Nie vždy sa mu to pozdávalo a nudil sa. Dal nám to dostatočne najavo.

Ale ako som už v úvode písala, snažili sme sa voľné chvíle využiť naplno a stihli sme aj kratšiu dovolenku v Chorvátsku pri mori. Našli sme tento perfektný hotel v Zadare.

Z izby sme mali výhľad na more a ku bazénom. Pri hoteli bola piesočnatá pláž, pár metrov ďalej sme sa po výdatných večerách chodili prechádzať na kamienkovú pláž. More bolo teplotou tak akurát, bazén bol jeden plavecký, jeden vonkajší prepojený s vnútorným a jedna časť bola pre detičky. Bola to skôr taká fontána, ako bazén, ale my sme boli spokojní. V areáli hotela bolo niekoľko detských ihrísk, tak isto aj vnútorný detský kútik aj s animačným programom. Nechýbal ani každovečerný animačný detský program von.

Čo sa týka jedla, tak sme nemali ani najmenšie výhrady. Jedlo od výmyslu sveta, pre deti detský pult s ďalším jedlom, ale samozrejme zo všetkého mohli jesť všetci. Mäso, ryby, prílohy, cestoviny, dezerty, ovocie, zelenina, zmrzlina, dokonca aj detské kaše. Bol to raj pre deti aj pre dospelých. Pri bazéne bol v rámci all inclusive aj ďalší pult s jedlom, tak isto aj bar s pitím (neviem, či aj alko, my sme využívali nealko).

Veľmi milo nás prekvapilo, že v hoteli nám zadarmo zapožičali bicykle aj s tou detskou sedačkou, ktorú vidíte vzadu a my sme sa tak mohli povoziť po chorvátskom pobreží.

Nebola som na to samozrejme pripravená, do žiadnych nohavíc som sa nezmestila kvôli brušku, tak som musela bicyklovať v sukni. Bolo to vtipné, vozili sme sa asi hodinu, ale druhé ráno sa nám z postele vstávalo veľmi ťažko, keďže sme obaja sedeli na bicykloch po veľmi dlhej dobe.

Toto bola kamienková pláž, na ktorej sme zažívali tie najkrajšie západy slnka, sedeli sme na kamienkoch, hádzali sme ich do vody a nohy sme si nechali obmývať morskou vodou.

Potom sme sa vrátili späť domov do nášho pracovného kolotoča…

… vrátane prijímania cukru.

23.7. sme sa s manželkom dozvedeli, že čakáme dievčatko. Ako to prebiehalo som vám písala v tomto článku.

Snažili sme sa ma čo najviac vykrmovať, pretože aj napriek tomu, že som nikdy nebola úplne chudučká, priberanie v tehotenstve mi akosi nejde.

Potom sme zobrali Markuska na výlet do Trenčína vyzdvihnúť naše obľúbené hračky od minilove.sk a Markusko sedel polovicu cesty vzadu v aute s nálepkami. Bolo podozrivé ticho…

V Trenčíne sme našli reštauráciu Remys Bistro & Pub s výbornými domácimi burgrami.

No a od Minilove sme si doniesli domov okrem jedného autíčka tento krásny kočík. Markuskovi sa veľmi páčil kočík v škôlke, dokonca si ho brával aj domov, tak sme sa rozhodli, že mu kúpime jeho vlastný. A nie, vôbec mi nepríde divné, že aj chlapček môže byť starostlivý :).

Potom začali veľmi smutné 3 týždne, kedy sme s manželkom odišli pracovať do Bratislavy a drobček ostal doma…

Prišiel nás na 2 noci pozrieť, ale veľa z nás bohužiaľ nemal.

Po príchode z Bratislavy nám napadlo, že by sme mohli konečne začať prerábať predsieň, pretože sme mali dlažbu dlhodobo odloženú na balkóne a dosť nám tam zavadzala. Neexistuje hlúpejší nápad, ako začať medzi 2 akciami prerábať časť bytu a k tomu sa ešte aj venovať dieťatku. Verte mi. A z môjho Instagramu určite viete, že predsieň stále nie je dokončená, pretože nám nepasovali naspäť na to isté miesto skrinky robené na mieru, preto sme jednu museli dať skrátiť. Už v živote nikdy nebudeme prerábať žiadnu časť bytu, kým v ňom budeme bývať.

Keďže nám nátery v predsieni nechceli schnúť tak rýchlo, ako sme si predstavovali a ja som sa nevydržala dívať na ten neporiadok, tak sme strávili pár dní  v Bratislave. Markusko vyberal postieľku pre sestričku a musel všetky dostupné možnosti odskúšať vlastným telom.

Bolo to fakt milé, aký rozumný a plnohodnotný pomocník sa z neho stal.

Keďže sa v tom čase schladilo, tak som si v Starbuckse vynechala moje obľúbené ľadové kapučíno, ale našla som dokonalú chuťovú náhradu! Ak budete mať niekedy možnosť, radím vyskúšať latté s bielou čokoládou.

Keď nám vyschli nátery a mohli sme začať chodiť po dlažbe v predsieni, vrátili sme sa domov a ja som (úspešne) absolvovala glukózový test. Prejde si tým každá tehotná žena práve kvôli tomu, aby sa zistilo, či telo dobre spracováva cukor a nie je nutná diéta, ale poviem vám, že vypiť to na lačný žalúdok nie je vôbec chutné.

Oveľa radšej mám nápoje bez cukru. Táto hroznová šťava od motherboost.com  je prírodná, bez cukru, plná vitamínov pre budúcu mamičku aj pre mamičku po pôrode, pretože napomáha tvorbe materského mlieka. A ja sa neviem rozhodnúť, či mi viac chutí s príchuťou jablka, alebo červeného hrozna.

Konečne som si začala dávať viac záležať na tom, akými raňajkami začnem deň. Čím zdravšie a výživnejšie, tým sa samozrejme celý deň cítim lepšie.

A jedna káva denne nesmie chýbať.

No a posledný augustový deň sme oslávili 3. výročie svadby v trojici výletom do košickej ZOO.

A teraz je tu už september. My konečne zvoľníme tempo a začneme si užívať čakanie a prípravy na ďalšieho malého človiečika, ktorý už onedlho pribudne do našej rodiny.