Už niekoľko dní sa zamýšľam nad motiváciou. Tá moja motivácia sa týka konkrétne zdravého životného štýlu. Nie som zástancom žiadnych diét, netrávim vo fitku žiaden čas, no aj napriek tomu viem, že dokážem zdravo žiť. Vďaka prirodzenému pohybu a vyváženej strave. Presne toto sme sa s manželkom naučili pred pár rokmi vo Svete zdravia, kam sme začali chodiť práve kvôli nedostatočnej motivácii a vedomostiam ohľadom ľahko dosiahnuteľného zdravého životného štýlu. Alebo inými slovami – potrebovali sme schudnúť. A obom sa nám na koniec podarilo dosiahnuť vopred stanovený cieľ.

Nebudem teraz písať o procesoch, ktoré tomu predchádzali. Taktiež viem, že číslo na váhe nie je podstatné, podstatné je cítiť sa dobre! Pretože 60 kíl na niekom, kto necvičí a nestravuje sa zdravo vyzerá úplne inak ako 60 kíl pekne formovanej postavy. Tie isté kilá, ale rôzne postavy. Ale aby som sa dostala naspäť k tomu, čo som chcela – motivácia.

Pred pár dňami mi manželko povedal, že ho nedokážem dostatočne motivovať k tomu, aby sa vrátil späť do stravovacieho režimu, v ktorom sme žili ešte pred druhým tehotenstvom. Na chvíľu ma zarazilo, prečo svoje zlé návyky dáva za vinu mne, ale potom som si uvedomila, že aj počas navštevovania Sveta zdravia celý svoj úspech pripisoval mne. Hlavným dôvodom bola skutočnosť, že som nám pripravovala jedlo a robila nákupy práve ja. Lenže to robím aj teraz, v čom je potom problém?

Problém je ten, ako ste si mohli všimnúť aj vy, že aj mne chýba motivácia. Mojou motiváciou pred rokmi bolo to, že som sa zodpovedala práve Veronike, ktorá nás všetko naučila. Písali sme si „denníček stravy“, ktorý nám potom ona kontrolovala a komentovala, čo bolo zle a čo bolo dobre. Teda, písala som ho poctivo hlavne ja, lebo toto bolo pre mňa hnacím motorom. Pre môjho manželka som bola hnacím motorom ja a moje odhodlanie.

Keď som dnes na Instagrame videla, koľkých z vás dokáže ovplyvniť práve zdieľanie svojho úspechu/neúspechu s inými, nastal mi v hlave výbuch myšlienok, ktoré vám práve píšem. Toľkí z vás sú presne ako ja! Možno je to choré, že je pre nás náš úspech dôležitejší pred inými, ako keď ho zdieľame len sami so sebou, ale je to tak. Ja som s tým zmierená. Dôležité je vedieť, čo nám pomáha.

A preto mi napadlo – poďme sa motivovať navzájom! Nemusí to byť len o strave a pohybe. Môže to byť pokojne o počte prečítaných kníh, o hodinách strávených učením, o čase venovanému samému sebe, alebo deťom,… dosaďte si tam to, v čom máte momentálne medzery a v čom sa chcete zlepšiť.

Počas najbližších 10 dní bude mojim cieľom strava. Držať sa toho, čo sme sa naučili. Jesť pestro a zdravo. Nechcem si odopierať sladké, lebo to by som veľmi rýchlo skončila demotivovaná, ale aj tá čokoláda, na ktorú mám každý večer chuť sa dá nahradiť napríklad čokoládovým sójovým jogurtom a pre telo je to oveľa lepšie! Alebo vegánskou čokoládou (kúpila som v Kauflande). Alebo ovocím (aj keď by sa už poobede nemalo jesť). A k tomu minimálne 4000 krokov denne. Ak bude viac, bude len dobre. Na úvod to musí byť niečo dosiahnuteľné. Niečo, vďaka čomu vyjdem zo svojej komfortnej zóny a zároveň nemusím zo dňa na deň prekrútiť svoj život od základov. Lebo inak by som svoje ciele nedosiahla a nemalo by ma čo posúvať vpred ku ďalšiemu cieľu. Každý večer sa vám potom na Instagrame vyspovedám, čo sa mi podarilo a čo nie.

Verím, že sa niekto z vás ku mne pridá! 10 dní nie je tak veľa, aby sa to nedalo zvládnuť a zároveň ani tak málo, aby to nemalo žiadny efekt. Napíšte si svoje dosiahnuteľné ciele na chladničku, na nástenku, na Instagram, mne do správy,… kdekoľvek! Hlavne prosím začnite malými krokmi, nech sa máte z čoho tešiť. Nič nejde hneď. Nesľubujte si, že budete každý deň vo fitku, keď ste tam doteraz neboli ani raz za týždeň. Je to zbytočne demotivujúce. Ja vás mojimi 10 dňami prevediem na Instagrame. Ak to urobíte aj vy, nezabudnite ma označiť, nech to vidím! Čím viac nás bude, tým väčšia motivácia to bude aj pre mňa. A možno týmto spôsobom spoločnými silami pomôžeme aj môjmu manželkovi. Čo poviete? 🙂

Vaša práve premotivovaná N